Domovská stránka 
					> K
					> Kdy Přeřadit Na Jedničku?
			
Kdy přeřadit na jedničku?
Když synchrony nesynchronizují
S použitím spojky zařadíte na neutrál, pustíte spojku, přidáte plyn, následně sešlápnete spojku a zařadíte jedničku. Tím, že přidáte plyn se zařazeným neutrálem, roztočíte převodovku bez toho, aniž by do procesu musely nějak zasáhnout synchrony.
		
					
					
					
					
					
											S použitím spojky zařadíte na neutrál, pustíte spojku, přidáte plyn, následně sešlápnete spojku a zařadíte jedničku. Tím, že přidáte plyn se zařazeným neutrálem, roztočíte převodovku bez toho, aniž by do procesu musely nějak zasáhnout synchrony.
V kolika Otackach radit benzín?
Optimální otáčky jsou i vznětových (nafťáků asi 2000 ot/min) motorů zpravidla nižší, než u zážehových motorů (benzíňáků asi 2700 až 4500).
 Kdy radit na dvojku? Jak uvádí i Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained, asi jediný moment, kdy má řazení dvojky na rozjezd smysl, je při rozjezdu z kopce.
					
								
					
					
					
					
											Jak se naucit radit?
Na řadící páce najdete následující písmenka:
- P – Parking, zařaďte vždy při parkování
 - R – Reverse, zařadit vždy při zpátečce (couvání)
 - N – Neutrál, pouze v případě servisu či v myčce apod.
 - D – Drive, klasické zařazení při jízdě, vůz bude sám řadit při zrychlení a podřazovat při zpomalení
 
Nový typ motoru by neměl delší dobu běžet na volnoběh, raději jej zahřívejte jízdou, kdy otáčky motoru udržujete v první polovině otáčkoměru. Prvních tisíc kilometrů nevytáčejte ani nový benzinový agregát. Otáčky nad 3 500/min jsou už příliš. Diesel šetřete při otáčkách do 2 500/min.
					
								
					
					
					
					
											Kolik otáček auto?
Ve většině zážehových motorů bývá rozpětí optimálních otáček ohraničena hodnotami 2-3 tis. otáček za minutu. V případě vznětových motorů je toto rozpětí zpravidla nižší, např. od 1,5 tis.
 Kolik km Musím jezdit s dieselem? Nepřekračujte interval 15 000 km nebo 1 rok, u některých aut je potřeba měnit olej už po 10 000 km (např. 1.6 HDI koncernu PSA a příbuzný 1.6 TDCI Ford, ale obecně i další maloobjemové diesely). Interval 20 000 km lze tolerovat jen u velmi malé skupiny motorů.
					
								
					
					
					
					
											Jak řadit při predjizdeni?
Například chceme-li svižně předjíždět, hodí se za předjížděným autem podřadit o dva stupně, aby se motor dostal pořádně do otáček. Přeřazování o více stupňů nahoru můžeme použít třeba hned po předjíždění, kdy z vysokých otáček přeřadíme opět o dva stupně a necháme motor běžet v „cestovním režimu".
 Někdo se také může ptát, jak řadit u benzínu? Na přístrojové desce vám svítí číslo zařazené rychlosti a ve chvíli, kdy byste měli přeřadit výše, se rozbliká šipka. A ta často "radí" řadit ještě pod 1 500 otáčkami. Nejezděte zbytečně rychle: Další veledůležité pravidlo. Čím rychleji jedete, tím je vyšší spotřeba (neplatí to absolutně).
					
								
					
					
					
					
											Jak správně podřazovat?
Před křižovatkou vždy musíme podřazovat.
První je na neutrál – nejčastější způsob, druhý je na rychlost, kterou máte zařazenou a před zastavením jen zmáčknout spojku-nejjednodušší způsob.
					
										 
	První je na neutrál – nejčastější způsob, druhý je na rychlost, kterou máte zařazenou a před zastavením jen zmáčknout spojku-nejjednodušší způsob.
 Linnetdesign